Рецензія на «Становлення» Мішель Обама


Люблю історії про жінок. Жінок, котрі залишили своє ім’я в історіі. Мішель Обама. Її посмішка запам’яталась. Я мало розуміюсь на тонкощах політики в Америці, але мріяла тримати цю книгу саме українською мовою. Бачила англійською в різних країнах та очікувала перекладну на рідну мову.


Майже 500 сторінок просто про жінку. Про її переживання за доньок, родину, за збереження родини в умовах, коли чоловік належить не тільки тобі, але і всій країні. Ті моменти, коли так хочеться, щоб він залишився з хворою дитиною, але потрім від того страждає його політичний імідж. І вона наче кричить усьому світу: Барак Обама просто може бути батьком! Але ні, він перш за все політик, а потім всі інші ролі. Так бачить його суспільство.

 

ЦИТАТА: «Далі я повернулась до реалізації мого бажання виховати їх (дітей) сильними             й зосередженими, а також навчити не сприймати жодних застарілих патріархальних традицій: не хотіла, щоб вони росли з переконанням, нібито життя починається лише тоді, коли в дім заходить чоловік. Ми не чекали тата. Тепер уже на нього покладалося завдання повернутися додому вчасно.»

 

 Побачила цікавий приклад жінки, котра поступово досягає поставленої мети. Вона не мала політичного впливу (не годиться дружині президента займатись політикою), але протягом 8 років вона досягла певних здобутків в тих проєктах, котрі починала. Здорове харчування для дітей, спортивне навантаження в школах, піклування про родини військовослужбовців, освіта дівчат та інші проєкти.

 

 

ЦИТАТА: «Першим леді немає місця в Західному крилі

 

Сподобалось, що Мішель Обама вільно говорить про стосунки з чоловіком. Про те, як вони долали розбіжності за допомогою психолога. Говорить, що Барак Обама так будував свою роботу, щоб обійняти дівчаток на ніч чи вечеряти з родиною. Говорить і про деякі факти, котрі її дратували в поведінці чоловіка: занадто балакучість та неорганізованість в деяких питаннях. 

 

ЦИТАТА: «Більшість моїх завдань полягала в підтриманні норми й стабільності, але в Барака була зовсім інша мета ... один - інь, друга - янь. Я очікувала усталеного порядку , а він-  ні. Він міг жити посеред океану; я ж потребувала човна»

 

 

Не знаю як в оригіналі, але деякі моменти перекладу не дуже коректні. Так на 

стор.392 «від гомосексуалістів, які сподівалися укласти шлюб на законних підставах». Тут говориться про добру справу – але не правильно вжили термін. Гомесексуаліст – це з радянських часів людина, котра хвора і потребує лікуванню від того, що є прихильником одностатевого зв’язку. Гомосексуал – ось правильний та коректний термін. Було б добре, щоб видавництва звертались до представників ЛГБТ спільноти за роз’ясненням подібних термінів. 

 

ЦИТАТА:  «Все, що сказане вголос, має певну силу»

 

Протягом книги Мішель Обама говорить про себе. Свої сумніви, коли змушена працювати та залишала дітей з помічницею. Про небажання працювати на гарній посаді юристки, а займатись чимось корисним для суспільства, але менш оплачуваним. Про політичну недосвідченість і прикрості, котрі завдавала політичній кар’єрі чоловіка. Але ця жінка здалась мені з певним стержнем, своїми пріоритетами та цінностями. Це дуже імпонує мені. 

 

ЦИТАТА : «А хто така «мем»? Я спершу хотіла запитати про це. «Мем» я сприймала радже як звернення до жінки похилого віку з дорогою сумочкою і гарною статурою, у зручному взутті, яка, можливо, сидить десь поряд. Але я була не мем. Я була я.»

 

 В книзі є і частинка особистого. Про родину самої Мішель та родину Барака Обами. Їх фотографії. Ставлення до нинішнього президента Сполучених Штатів. Мені імпонує така відвертість. Я раджу читати цю книгу )) 

 

  ЦИТАТА: «Для мене становлення означає не закріплення на певному місці чи                                                 досягнення строго визначеної мети. Це радше рух уперед, стимул до розвитку, спосіб безперервного вдосконалення. І це подорож до кінця»

 

І наостанок Мішель Обама сказала: «Не маю наміру балотуватися на посаду». Але, ніколи не кажи ніколи! Далі буде ))) 

 

Іва РЕПНИЦЬКА


Опубліковано на https://www.yakaboo.ua/ua/stanovlennja.html#tab-reviews

Комментарии