Копенгаген - місто для релаксу, але дороге для українців



Копенгаген – місто велосипедів та каналів. Копенгаген- місто спокою і якоїсь рівноваги. Копенгаген, там де кожному все одно на твою поведінку і зовнішній вигляд. Копенгаген, де повно туристів зі Сходу з масивною фототехнікою, котрі знімають кадри для інстаграму, а здається в Лувр. Але де їх зараз мало? 









Серед моїх друзів є люди, котрі розповідають про те, як і де подорожують. Розкривають секрети і помилки. А є такі, котрі просто ставлять локацію в іншій країні і з приємним вигуком: «Тут було круто!» Я належу до першої категорії.
Данія – дорога країна для середнього українця. Середній дохід мешканця Копенгагена – 4000 тис. євро в місяць. Ми ж відпочивали бюджетно. Але все одно бюджет на двох дорослих людей на 4 дні склав десь 13 тис. грн (це переліт, транспорт, харчування, розваги та подарунки).

Дорого? Звичайно, у вас складеться інше враження про місто. Але головний меседж має бути – подорожуйте і не бійтесь помилятись. Нові враження все компенсують! Занотовуйте мої лафхаки або діліться своїми враженнями від Копенгагена. Буду вдячна.

Прошу не сприймати скептично досвідчених мандрівників. Для вас мати біометричний паспорт і мандрівка – так просто! Але серед моїх читачів є ті, котрі не мають паспорта і тільки мріють про подорожі. Мріють і бояться зробити перший крок! Це розповідь більше для них.


Подорож в Копенгаген була на мій день народження. 14 квітня 2019 р. Склав мені компанію мій племінник Ярослав. Подорож в Копенгаген була на мій день народження. 14 квітня 2019 р. Склав мені компанію мій племінник Ярослав. Я його хрена. Хлопчина живе в не дуже великому місті, але за останній рік наполегливо вивчає англійську і щиро погодився полетіти зі мною. Для нього це третя країна та перший переліт, перший досвід самостійного бронювання та багато вперше було. Я рада за нього. Скажу на перед – англійська у нього добра, на відміну від моєї L


Перше запам’ятовуємо. Є посадковий талон, потім перевірка вас і вашого ручного багажу, а потім паспортний контроль. Якщо Ви користуєтесь лукостами або берете просто ручний багаж – для мене найзручний буде наплічник. Ми не знаємо скільки потрібно буде йти до місця проживання, а ходити по новому місту з наплічником зручніше. Так, валізка на колісчатках личить дамам, але треба уважно дивитись на розміри (можете заплатити суму дорожчу за квиток), а потім перти ту валізку по місту. От не зручно. Мені.

ПЕРЕЛІТ
Я готувалась до цієї подорожі. Для мене принципово було вилетіти саме 14 квітня. Тому почала шукати рейси на чарівному сайті: skyscanner.com.ua . Є ще приложуха на телефон, але мені більше подобається саме сайт: зручно виставляти пріоритети і шукати рейси. Є там функція  - найдешевший рейс в цю дату, або в цей місяць. Зробивши вибірку по грошах – Копенгаген вийшов найдешевшим.
Переліт Львів – Копенгаген коштував 900 грн з людини. (на червень є рейс зі Львова і за 600 грн).
Наївна я. Дешевий? Я не знала, що дороговизна мене ще чекає.
Другий челендж був забронювати квитки на сайті wizzair . Я це робила вперше. Самостійно. До цього квитки купувала доня. Пару нитисків клавіш, обрання безкоштовного багажу і відмова від платних послуг і … місця нам заброньовані. За дві доби до вильоту ще треба отримати посадковий талон. Зробила це з дому, а подруга допомогла роздрукувати посадковий талон для чекіна в аеропорту Львова. Друкувати чи ні посадкові? Ваш вибір. Перевірила в Копенгагені: считує код з додатка Візаер, але для багажу (якщо він у вас є) краще роздруковувати. Ми роздруковували і в Копенгагені.
Місце обирали рандомно. Щоб обрати певне місце – потрібно доплачувати. Я знала цю фішку і відмовилась. Дивно, але літак зі Львова був на 50% пустий, але рандом посадив нас окремо. Ми пересіли після взльоту. Ну, ви ж мене знаєте – можу добазаритись J

ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПОДОРОЖІ
Звичайно біометричний паспорт. Віза в Копенгаген українцям не потрібна. Я ще купую страхівку на час подорожі. Її ніколи не перевіряють, але купую. Роздруковую бронювання місця проживання (найчастіше це букінг) та чітко вивчаю англійською про мету приїзду.
Я ще роблю копію закордонного паспорта (паперову) і залишаю на дні наплічника. На всяк випадок.
Також знаходжу дані місцевого Посольства України. Також на всяк випадок. Параноя? Не думаю.

ЯК ДІСТАТИСЬ МІСТА? або ТРАНСПОРТ
Прилетіли. Дооооовгий перехід по аеропорту Копенгагена до паспортного контролю. Після паспортного контролю ти потрапляєш в зону, котра веде до кількох видів транспорту: метро, залізниця та таксі й автобуси. Ми обрали метро. Квитки на них ти можеш купити в певних автоматах (вони були червоні і написом ТІКЕТ) . В них можна оплатити картою – тільки уважно дивіться напис. Є готівка, а є карта.
Квиток до нашої станції метро коштував –  біля 290 грн. Десь 40 хв. від аеропорту. Перехід прям з території аеропорту. Дуже зручно.
Подорож на екскурсійному кораблі по каналам. На двох. Десь 692 крони.

ПРОЖИВАННЯ
В цій подорожі вперше ночувала в хостелі. Ну, Данія дуже дорога для мене країна і дешевше проживання я просто не знайшла. Хостел був норм. Ліжка чисті і охайні. Спільна лаундж зона.
Sleep in Heaven – проживання на двох 3200 на три ночі .

ХАРЧУВАННЯ
Всі три дні ми харчувались в Макдональсі. Це для нас найдоступніша ціна і доступне харчування. Для порівння цін. В Макдональсі чізбургер – 10 крон, а бургер в кав’ярні – від 30 до 115 крон.
Кава в Маку – 10 крон, а в кав’ярні кава – 35 крон.
Бюджетні супермаркети Netto, Rema 1000 , Aldi . Щоранку в супермаркетах знижують цыни на деякі продукти, термін реалізації яких добігає кінця. Так, сендвіч або готовий салат може коштвати 15 крон
В Данії воду можна пити з під крану. Ми так і робили – набирали воду в хостелі в ту пляшку, що залишилась з аеропорту.


ЩО ДИВИТИСЬ?
Якщо Ви купуєте туристичну карту за 90 дол на три дні – більшість музеїв безкоштовні.
Ми відвідали два історичних музеї – безкоштовно. 
У вівторок безкоштовно – нова Гліптотека Карлсерга (просто заводьте в карту). Художній музей, де зібрані картини, скульптури та інші витвори мистецтва з давніх часів. Є там і регулярні сучасні виставки. Ми втрапили на якусь пасхальну. Було досить багато людей. Вразила група літніх людей, котрі замальовували скульптури. Вхід безкоштовний, але потрібно заплатити за шафу (зберігання речей) . Це 20 крон. Ти сплачуєш картою – тобі дають жетон. Потім змінюєш жетон на 20 крон.
В інші дні – вхід по 115 крон
В середу безкоштовно – музей датського скульптора Торвальдсена . В інші дні – 70 крон.
Беріть з собою студенський квиток – можете отримати знижки в музеї. Беріть з собою посвідчення людини з інвалідністю або пенсіонера – деякі заклади роблять знижку або взагалі безкоштовно. Питайте )
І гуляти… чудові вуличкі, чудові канали. Все надзвичайне. Хлопців тягне в район Крістіанія – ну, де наркотики і небезпека. Ми не ходили. Я виросла на Троєщині.. мені досить.

МОВА
Тут потрібно знати англійську. Хоч мінімально. Люди, є різні приложухи і перекладачі. Можна користуватись ними. Але не можна прилітати в країну і не розуміти, про що тебе питають і не могти сказати елементарні речі. Ну, як це? Так було на перевірянні документів в аеропорту. З нашого літака тільки 20% могли щось сказати. І все…
Так, досконало, коли ви знаєте датську мову. Це буде круто!

ГРОШІ
Ми не купували карту туриста за 90 євро та три дні. Там є можливість користуватись музеями та транспортом. Ми вирішили, що для нас дорого. У вас може інший досвід?
50 євро на місцеву валюту обміняли в аеропорту. Так роблю завжди. В Копенгагені ж розраховувались українськими картами Приватбанку та Монобанку. Все було ок. Курс на квітень 2019 р. був десь – 4, 01.
ЗАГАЛЬНИЙ БЮДЖЕТ на двох дорослих людей = 12700 грн. (літак, проживання, транспорт, харчування)
Подарунки – 1400 грн
Чашка – 50 крон (десь біля 200 грн)
Чашка зі старбакс – 120 крон (десь біля 500 грн)
Листівка – 7 крон. (десь біля 28 грн)
2 листівки  - 24 крони ( десь біля 96 грн)
Книга–  130 крон ( десь 520 грн)
_______________________________________
Тіволі парк: 1059 грн, 366 грн=1425 грн.
Транспорт: Метро з аеропорту (туди і назад на двох). 294 грн, 294 грн. =588 грн
Тут є безліч Лего. Наш колега з Києва купив на подарунок Лего конструктор за 100 крон.

Харчування
Я брала з собою трошки вівсянки, мед та каву, печиво та шоколад. Це вільно пропустили в літак. Нічого не має перевищувати 100 мл.
Сніданок в хостелі – 100 крон (десь 400 грн)
Морозиво: 90 крон на двох (десь 360 грн)
Харчування в Макдональсі три дні – 228 грн , 143 грн, 264 грн=
Продукти в магазині НЕТТО: 85 грн, 30 грн, 120 грн=235
Вода: 28 грн, 28 (куплена в дюті-фрі).
 Місцеве пиво не сподобалось нашому колезі з Києва. 6 баночок по 0,3 – 9 крон. Так, тут продають тільки такі маленькі тари.
Хот дог – десь 30 крон. Ми не купували.

Перед подорожжю я чесно опитала багато своїх друзів, щодо паспорта і бажання поїхати. Хочуть багато, але паспорта не мають, або думають «буде дорого». На сьогодні я не маю постійного доходу. Мій дохід – мій чоловік та моя пенсія в 100 дол (за останні два місяці підняли).  Я можу собі відмовити в багатьох речах, але не в подорожах та емоціях.



P.s. В хостелі до мене звернувся хлопчина з простим питанням: «Ви з якого міста?» Заговорили українською. Чомусь саме за кордоном українська поєднує? Юра аналітик ІТ-компанії і просто втомився від цілодобових проектів – взяв пару днів відпочинку. «Вдома ремонт і потрібно купу коштів на те. Батьки не зрозуміють мою подорож, але вже не було сил»- ділиться він за чашкою кави.
«Я живу в Копенгагені. От на тих островах. Були там?», - це вже мила Наталка показує з літака місце свого проживання. Вона їде до мами. На тиждень: голосування та пасха. Ми розговорились і я знов знайшла близьку по духу людину і … тепер хочу напроситись до неї в гості. Вже з донькою. Вона запрошувала. Чесно J
Юру напоїла львівською кавою, котру взяла з собою. Наталці викликала у Львові таксі, бо вона запізнювалась на вокзал, а місцевою сімки не мала. Складно? Для мене ні. Це просто мій звичайний стан – допомогти людині, котра поряд.
Дякую за 300 грн від мами дівчат @Коваленко Світлані – ми на них з’їли найкращого морозива в світі. Воно продається в Копенгагені.
Так, ми витратили кошти на парк Тіволі – це звичайний парк розваг. Для мене нічого нового, а для мого похресника – нові емоції від катання на американських горках.

В будь-якій подорожі – отримуйте задоволення. Так, розумію, що ще маю мислення «бідної» людини і не можу витрачати великі кошти на подорожі. Але.. я вчусь! Чесно.
Потрібно пам’ятати і про те, що якщо середня подорож в Європу обійдеться вам біля 7000 грн на 3-4 дні – це літак, проживання, харчування та розваги. Я вже давно не купую магнітіки для всіх. Всі можуть подорожувати )))
Дивіться світ! Мрійте і здійснюйте мрії.

Іва Репницька
Квітень 2019 р.

Комментарии